Červenec 2012

Neustálé hledání

31. července 2012 v 9:03 | Marie Blankytná |  Motto dne
ŽIVOT POKRAČUJE STÁLE KUPŘEDU.
Pořád je co objevovat. Nikdo to nevyjádřil lépe než Hermann Hesse ve své básni STUPNĚ
Při každé výzvě života pak srdce musí býti ochotno loučit se, odejít a opět začít znova,
vzmužit se, netruchlit a zas do nových a jiných vazeb vjít.
Vždyť každý počátek své kouzlo v sobě chová a to nás chrání a pomáhá nám žít.


Brána k vlastní pravdě.

29. července 2012 v 7:39 | Marie Blankytná |  Transformace


Nová Cesta

27. července 2012 v 6:13 | Marie Blankytná |  Transformace

Hledání klidu

26. července 2012 v 7:32 | Marie Blankytná |  Meditace
mandalka s afirmací
........VE MĚ A OKOLO MĚ JE HLUBOKÝ KLID A MÍR......VŠECHNY SVÉ STAROSTI ODEVZDÁVÁM BOHU A ANDĚLŮM.....
energie uvolňující stres a obavy,posilující pocit klidu a harmonie,přijetí toho,že vše,co se děje je pro naše nejvyšší dobro
s láskou
Jana

Děkuji paní Janě za automatickou kresbu i její slova k meditaci. Přeji všem nalezení klidu .M.


.....s paní Květou Fialovou

24. července 2012 v 19:26 | Marie Blankytná |  O naší duši
O nás o lidech.



Očista organizmu

20. července 2012 v 5:41 | Marie Blankytná |  Zdraví

KNÍŽKA O PŘEŽITÍ - cvičení 11. a 12.

18. července 2012 v 6:30 | Marie Blankytná |  Zdraví
KNÍŽKA O PŘEŽITÍ - cvičení 11.
ÚSMĚV :
Může to být někdy těžké, usmívat se.
Uvolni rty, mírně rozevři ústa, koutky vytáhni mírně nahoru. A ještě jednou. Znovu a přidej k tomu úsměv.!!!
Když se usmíváš, hned vypadáš docela jinak. Představ si, jak se tento úsměv rozlévá celým tělem, jak prozařuje a protepluje každé místečko tvého těla - je to příjemný pocit štěstí.
VÝZNAM CVIČENÍ ?
- svaly obličeje jsou mnohem volnější
- uvolňují se i čelistní klouby a svaly v jejich okolí
- mnohé nervy obličeje vedou příjemné pocity do mozku, tam jsou v centru zpracovány
- tak dochází k mentální relaxaci
- jsou produkovány hormony štěstí a putují do těla- jsi lidnější a šťastnější
- kdo je klidný a šťastný toho mají rádi ostatní lidé
- toto pozitivní přijetí je blahodárné pro naše srdce.
ASIJSKÉ PŘÍSLOVÍ : " ÚSMĚV JE NEJKRATŠÍ SPOJENÍ MEZI LIDMI." Když se na svět usmíváš, svět se usmívá na tebe.
Cvičení 12:
Když tě smích zrovna přešel, je náročné smát se. Právě v situacích, v nichž jsi zajatcem hněvu , zlosti stresu - ZASMĚJ SE !!
- najdi si někoho, kdo to s tebou zkusí
- nebo se postav před zrcadlo a směj se sobě jako o závod.
VÝZNAM :
- při smíchu ti poskakuje bránice, břicho, hrudník i orgány v nich uložené
- uvoňuješ napětí- je to signál pro trávicí šťavy, dýchání je snadnější, srdce tluče silněji
- vše je vedeno do mozku, do centra veselosti - lehkosti
- zvyšuješ si produkci hormonů štěstí, tyto působí jako antidepresivum bez vedlejších účinků a levně
-smích uvolňuje hlavu pro nové myšlenky.
" ŠTĚSTÍ PŘICHÁZÍ K TĚM , KTEŘÍ SE SMĚJÍ. "
-


KNÍŽKA O PŘEŽITÍ - cvičení 9. a 10.

17. července 2012 v 6:29 | Marie Blankytná |  Zdraví
KNÍŽKA O PŘEŽITÍ - cvičení 9.
POHUPOVÁNÍ BOKY
postav se mírně rozročmo, přenášej váhu těla doprava a doleva, kolébej se jako zvon. Zkus takto i chodit, bude to měkká a loudavá chůze.
Je to jako vitamínový nápoj proti stresu.
Procvičuješ a uvolňuješ kyčelní klouby, pánev, bederní oblast, všechny orgány uložené v břiše, stimuluješ nervy a také sluneční pleteň- solar plexus. Napomáhá emočnímu vyladění. Cvičení je dobré i pro mozeček- rovnováha a kordinace - fyzická, mentální i emocionální.
VÝZNAM CVIČENÍ ??
- působí jako emoční bariéra proti nepříjemnostem
- vidíš svět jinýma očima
- cítíš se radostější a uvolněnější
- dostaneš se do příjemného emočního vyladění.

BROUKÁNÍ - cvičení 10.
Nejde o zpívání, ale o broukání a to umí každý. při každé přílažitosti, při vstávání, oblékání, při jízdě autem, při vaření, při úklidu, ve sprše - stále mmmhh- mmmmhhh - mmmmmhhhh.
Kočky předou - broukají, když se cítí dobře. RozecHvívá se jim celé tělo. Tak to vnímáš i ty. Celé tělo se uvolňuje i regeneruje.
VÝZNAM CVIČENÍ
- SENZORICKÉ NERVY VEDOU TYTO JEMNÉ VIBRACE DO MOZKU A ZPŮSOBUJÍ TAM KLIDNĚJŠÍ MOZKOVÉ POCHODY.
To přináší dobrou náladu a vzpomínky.
- nečekej, broukej a vibruj sám
-pohupuj se k tomu ještě v bocích, vyplavuješ tak serotonin- zlepšíš si náladu
BYLO ZJIŠTĚNO, ŽE ZLOMENINY U KOČEK SE HOJÍ RYCHLEJI NEŽ U PSŮ PRÁVĚ DÍKY BROUKÁNÍ.


KNÍŽKA O PŘEŽITÍ - cvičení 5. a 6.

15. července 2012 v 6:28 | Marie Blankytná |  Zdraví
HLAVU VZHŮRU - Knížka o přežití : cvičení 5.
NATAHOVÁNÍ A PROTAHOVÁNÍ :
Pořádně protáhnout celé tělo, páteř, ruce , nohy, natáhnout se do délky i do šířky, znovu ještě víc, vestoje, vsedě i vleže.
Protahování před vstáváním ti dodá dynamiku.
Protahování v polední přestávce ti dodá sílu.
Když zhrouceně sedíš nebo stojíš, vypadáš malý, ubohý, úzkostný, sklíčený, zablokovaný, dýcháš omezeně.
Nervové dráhy signalizují mozku : všechno omezit, všechno na úsporný režim.
Význam cvičení ?
CÍTÍM SE PŘÍTOMNÝ A SEBEVĚDOMÝ.
jE TO BOJ PROTI STRESU - STAŽENÍ CÉV, STAŽENÍ SVALŮ - PROTI ZVÝŠENÉMU KREVNÍMU TLAKU - PROTI VYSOKÉ HLADINĚ ADRENALINU.
MŮŽE TI UŠETŘIT MNOHO LÉKŮ.
Cvičení 6. -- ZÍVÁNÍ
Zhluboka se nadechni, otevři doširoka ústa, vypusť vzduch s patřičným hlasitým projevem zívání tak dlouho, až se dostaví samovolné zívání.
Zívej tak dlouho, až ti poteče z nosu a začneš slzet. Vše začíná proudit
Obzvláště prospěšné je to pod teplou sprchou před spánkem.
Zívej, když víš, že bys měl "spolknout" svůj vztek.
Když jsou čelistní klouby napjaté.
Vyzkoušej zívání při bolestech hlavy, při sklonech k migréně.
Proti návalům hladu protože uvolňuje vyplavování serotoninu, který také reguluje chuť k jídlu.
Význam cvičení :
Protahuješ především čelistní klouby, rty, vazy a svaly této oblasti. Nacházejí se tam malé kostní kanálky, kterými procházejí malé cévky a nervy - příjemně se protáhnou a uvolní.
Tento efekt je veden do mozku - dochází k celkovému psychickému i nervovému uvolnění = začnou slzet oči a téct z nosu. A TO JE DOBŘE !!!!!!!



Cvičení 3. a 4.

14. července 2012 v 6:27 | Marie Blankytná |  Zdraví
HLAVU VZHŮRU -- Knížka o přežití - pokračování .
Cvičení 3. - DÝCHÁNÍ S NAŠPULENÝMI RTY
Je to úplně jednoduché a skvělé cvičení. Našpul rty, jako bys jimi chtěl uchopit slámku. Touto slámkou pomalu a s požitkem nadechuj a vydechuj aspoň 6* po sobě. Představuj si, jako bys chtěl vdechnout: KLID - UVOLNĚNÍ - SÍLU.
Představuj si malé třpytivé kapičky vody, které nasáváš. Začni hned při vstávání a prováděj ho vždy, když se cítíš stísněně nebo máš strach.
JAK TI POMŮŽE ?
- VZDUCH PROUDÍ KLIDNĚ V OPTIMÁLNÍM MNOŽSTVÍ A NAPLŇUJE OBA PLICNÍ LALOKY AŽ NAHORU, DO PLICNÍCH HROTŮ A DOLŮ K BRÁNICI
- TOTO SIGNALIZUJÍ NERVOVÉ DRÁHY DO MOZKU, KTERÝ ZPRACUJE INFORMACE :
- VŠECHNO JE V POŘÁDKU - MŮŽEŠ SE UKLIDNIT - MŮŽEŠ BÝT KLIDNÝ.
- TATO BAZÁLNÍ NEDŮVĚRA NÁM ČASTO CHYBÍ, A PROTO JSEM SMUTNÍ NEBO NAPJATÍ
- DOCHÁZÍ K UVOLNĚNÍ ČELISTNÍCH KLOUBŮ A TO JE DOBRÉ PROTI HNĚVU I ZLOSTI.
Cvičení 4. - MÁVÁNÍ PAŽEMI
Začni docela malým pohybem a postupně ho zintenzivňuj až se paže budou pohybovat daleko vpřed a vzad. Až dostaneš ten správný švih, přijde dobrý pocit : jen zvednout křídla a letět.
Ramenní klouby jsou kulovité, proto pohybuj pažemi ve všech směrech.
Pokud jsou ruce svěšené, taháš stále zátěž - mozek má signál : RUCE JSOU TĚŽKÉ - ŽIVOT JE TĚŽKÝ.
VÝZNAM CVIČENÍ ?
RUCE JSOU LEHČÍ - ROZŠIŘUJE SE HRUDNÍ KOŠ - SNADNĚJI SE DÝCHÁ - PŘICHÁZÍ POCIT:
- LEHKOSTI A ELÁNU
- DOSTANEŠ ODVAHU
- A TAKÉ DŮVĚRU.

VYPNOUT HRUĎ

13. července 2012 v 6:26 | Marie Blankytná |  Moudrosti od různých autorů
Cvičení 2 . - VYPNOUT HRUĎ - umíš to taky.
Prostě jen trochu vypnout hrudník. Pomohou ti při tom svaly ramen a hrudní páteřE.Hrudní koš se při tom napřímí, žebra se mírně roztáhnou, tvé plíce se zaradují, protOže se jim tak bude lépe dýchat.
Vždycky, když se cítíš skleslý, sklíčený, vypni hruď.
Obzvláště ráno, když vstaneš, udělej hned své první kroky s vypnutým hrudníkem.
Klidně se při tom dívej do zrcadla, vypadá to totiž dobře, je to skvělý pocit a tebe to potěší.
Když jsme skleslí, necháváme svěšená ramena, tím se propadá hrudní kost, páteř se vyklene dozadu, žebra se stáhnou k sobě, hrudní koš se zúží a pro dýchání téměř nezbývá prostor. Navíc se tak aspoň o pět cm zmenšíš . To vyvolává špatný pocit a nervové dráhy to hlásí mozku. A v oblasti emocí je zaděláno na špatnou náladu.
Proč pomáhá vypnout hruď ?
- roztáhneš hrudník a otevřeš ho
- budeš širší a aspoň o 5 cm vyšší
- širší hrudník umožní lepší příjem kyslíku, to prospěje tvému mozku,myšlení i náladě.
Tak tedy :
ZKOMBINUJ " HLAVU VZHŮRU " A " VYPNOUT HRUĎ " - BUDEŠ VYPADAT SILNĚ A TAKÉ SE TAK BUDEŠ CÍTIT.

HLAVU VZHŮRU

12. července 2012 v 6:25 | Marie Blankytná |  Moudrosti od různých autorů
Knížka o přežití - cvičení 1.- hlavu vzhůru :
Toto cvičení je nejdůležitější a je docela jednoduché .Víš přece , jak na to :
...........................TAK ZKRÁTKA - HLAVU VZHŮRU..............................................................
MUSÍŠ JENOM SVÝM SVALŮM A SVÉ PÁTEŘI DOVOLIT TROCHU SE NATÁHNOUT A ZVEDNOUT PŘI TOM BRADU.
Instinktivně víme, že toto cvičení- toto držení těla nám mentálně a emocionálně skutečně pomáhá. Proto při každé příležitosti - už ráno, když vstaneš, a během dne, a především tehdy, když zjisťuješ, že se zase blíží nějaká nepříjemnost.
V oblasti obličeje se nacházejí naše nejdůležitější smyslové orgány - ústa, nos, oči a uši. . Když jsi skleslý a hlavu máš svěšenou, tvé smyslové vnímání je velmi omezeno. Nevidíš kolem sebe téměř nic, cítíš se izolovaný od života.
Nervy v oblasti krční páteře s přímým spojením s mozkem totiž hlásí tuto " nepříjemnou pozici" těm oblastem mozku, které zodpovídají za emoce.
Svěšená hlava = zhoršení nálady , hlava vzhůru = dobrá nálada. Je to jednoduché.
Další dobrý důvod pro - hlavu vzhůru :
když necháš hlavu svěšenou, dochází k ohnutí v oblasti hrtanu a v místě přechodu v průdušnici. Nemůžeš zhluboka dýchat a dýchání začíná váznout. Plynulé dýchání je pro pocit pohody zásadní.
Pokud zvedneš hlavu, dojde k natažení krku i hrtanu, dýchání bude lehké a uvolněné.
A PROTO - HLAVA VZHŮRU, NEBOŤ TVÁ NÁLADA SE TÍM OPRAVDU IHNED ZLEPŠÍ. DÍKY "HLAVĚ VZHŮRU" BUDEŠ DĚLAT SILNÝ DOJEM I NA OSTATNÍ LIDI A TO DLOUHODOBĚ ZLEPŠÍ NÁLADU.

HLAVU VZHŮRU - Knížka o přežití

11. července 2012 v 6:24 | Marie Blankytná |  Moudrosti od různých autorů
Dr.med.Claudia Croos - Muller : HLAVU VZHŮRU- okamžitá pomoc při stresu,vzteku a špatné náladě.
V této útlé knížečce najdeme okamžitou pomoc pro energii a dobrou náladu. Je to 12 jednoduchých cviků, ale jsou velmi účinné. A proč tomu tak je ?
- proto, že duševní rozpoložení se projevuje na držení těla
- proto, že držení těla má vliv na duševní rozpoložení.
Když se cítíš špatně, celé tvé tělo je napjaté. Páteř je ohnutá a špatně se tI dýchá. V důsledku toho myslíš automaticky negativně a často jednáš neobratně.
Tak vzniká začarovaný kruh.
Když se cítíš dobře, tvá záda jsou rovná, hlava se sama od sebe napřímí, máš přehled o dění kolem sebe, dýcháš zhluboka.
To ovlivňuje i tvé myšlenky, jsi optimistický a reaguješ uvolněně.
Když se stresuješ, rozčiluješ se a cítíš se nepříjemně.
Existují cvičení, která během několika minut zlepší tvůj stav, myšlení i jednání.
Těchto cviků je 12 - je to šťastné číslo
..........................- je to symbol dokonalosti
......................... - na každý měsíc jedno cvičení
..........................- nebo na každou hodinu dne jedno cvičení a budeš lépe spát.
Každopádněš cvič pokaždé, když ti hrozí rozčilení, stres, cítíš se smutný, nebo skleslý.
- cvičení můžeš provádět téměř kdekoliv
- nepotřebuješ žádnou podložku na cvičení ani speciální místo
- nemusíš být sportovec
- nepotřebuješ moc času, někdy jenom minutku i méně
- pořebuješ jenom svoje tělo
A TO PŘECE JE S TEBOU NEUSTÁLE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pomocí těchto cvičení se tedy můžeš uvést do stavu, ve kterém se cítíš hned uvolněnější, šťastnější, silnější a je to :
ZDARMA
...............BEZ RECEPTU
.....................................BEZ NÁVŠTĚVY U LÉKAŘE
.........................................................................BEZ VEDLEJŠÍCH ÚČINKŮ.
Příště si uvedeme cvik první. M.